Sidor

fredag 26 mars 2010

Just nu känns det som att Brynäs kommer att förlora mot Djurgården - det med hjälp av en domarskandal!

Idag när jag flög från Malmö så satt jag bredvid en elitseriedomare som skulle döma Skellefteå -Färjestad ikväll. Det var dramatik eftersom planet var försenat och det var risk för att han skulle missa planet men det löste sig i sista sekunden. (verkligen i sista sekunden!).

Domarna har en otacksam uppgift och jag är full av beundran över dem som dömer idrotter på alla nivåer men att Sören Persson kanske avgjorde kvarten ikväll i Globen är helt enkelt inte godkänt. Jag hoppas att det blir en rejäl analys av deras insats men nu är det bara 20 minuter kvar i det här slutspelet om det inte händer ett under.

3 kommentarer:

PEJ sa...

samma sak i Linköping.

Ett matchstraff för en hög klubba (som normalt skulle ge 2 min).
Nu evt. matchavgörande.........

Kjell Lindholm sa...

Är det inte bara att inse att 4-1 i matcher talar sitt tydliga språk? Man kan inte skylla allt på domarna.

Lars Beckman sa...

Kjell har självklart rätt - Djurgården var totalt sett bättre - men om Brynäs hade fått göra mål i den avgörande situationen där inte ens Djurgårdens spelare tyckte att det var utvisning - så kanske vi hade fått en match till i Gävle.