Sidor

lördag 29 maj 2010

När de rödgröna pratar politik sviker väljarna skriver Lena Melin i Aftonbladet.

När de rödgröna pratar politik sviker väljarna skriver Lena Melin i Aftonbladet. Uppenbarligen ville inte väljarna ha den skattechock som de tre röda partierna erbjöd och för vårt län är det nog bensin, diesel och kilometerskatter som hotar jobben mest i kombination med den snabbavveckling av kärnkraften som miljöpartiet vill genomföra.

Vi har testat miljöpartiets politik med att ha en kärnkraft som går på halvfart och konsekvensen blev riktigt höga elpriser och vi har testat deras politik med att förbjuda allt flyg söder om Sundsvall och det blev då kaos för svenska folket som skulle ta sig till och från i ett land där det är långa avstånd.

Tänk då tanken att Lars Ohly skulle bli utrikesminister och Peter Eriksson energiminister i kombination med Mona Sahlin som statsminister....

5 kommentarer:

PEJ sa...

Återigen några små faktafel i ditt inlägg.

Skattechock - jo, för de med inkomst över 40.000,- kr/mån (som du t.ex.) så det förstår jag du oroar dig för.
Snabbavveckla kärnkraften - i den takt som omvandling till alternativ energi tillåter.
Kärnkraft på halvkraft - du menar som när Vattenfall och E-on valde att "renovera" på två kärnkraftverk i Sverige MITT UNDER VÄRSTA VINTERN i mansminne ??
Inga flyg söder om Sundsvall - vad jag vet så var det en Isländsk vulkan som ställde till det - eller menar du att det var Monas fel??

Lars Ohly som utrikesminister = YES
Peter Eriksson som energiminister = YES
Mona Sahlin som statsminister = YESYESYESYESYES

Lars Beckman sa...

Jag lyssnade till Mona Sahlin i torsdags och hon bekräftade att det är tre miljoner löntagare som får höjd skatt med de röda partierna + alla andra skattehöjningar på energi och drivmedel.

Hon sa att hon ville bensinskatten med 49 kronor per liter men blev rättad av Fredrik Reinfeldt så då sänkte hon till 49 öre men det är ändå en mycket kraftig höjning för en tvåbarnsfamilj i ett län med stora avstånd och utan tunnelbana som finns i Nacka och Stockholm.

Picus.V sa...

För en tid sedan var det värsta som kunde hända att Lars Ohly blev finansminister. Nu är det utrikesminister...

För min del tror jag inte så mycket på varken det ena eller andra, men om vi får bort Bildt,
Littorin och inte minst Maud Olofsson så köper jag vad som helst. Jag kan tänka mig Björnligan på finansministerposterna :-)))

Lars Beckman sa...

Björnligan och Lars Ohly mfl är i och för sig rätt lika...

PEJ sa...

"3 miljoner får skattehöjning".... nu är du där igen som en papegöja. Du vet mycket väl att det är en lögn - men likt förbannad upprepar du det om och om igen.

Ok, om det är så du vill kampanja....

Reinfeldt sa 1993: "Välfärdsstaten är omöjlig som konstruktion". Och idag ser vi vad han menar när 70.000 sparkas ut från sjukförsäkringen - UTAN inkomst..... Ni är ett parti för den tiondedel som har de högsta inkomsterna - så har det varit i 100 år och så förblir det i 100 år till.