Sidor

torsdag 26 augusti 2010

I Gefle Dagblad idag vill Byggnads avdelning 26 ha en inbjudan till M-möte. Svar skickat till Gefle Dagblad och det publiceras även här på bloggen!

Öppet brev till Byggnads avdelning 26

Bäste Lars,

Tack för att du vill möta Moderaterna i Gävle och komma och prata om kollektivavtalens betydelse på den svenska arbetsmarknaden. Inbjudan har du skickat via Gefle Dagblads debattsida med anledning av att LO och Socialdemokraterna har sparkat Linda Bengtzing från att uppträda på fackens dag på Furuviksparken eftersom hon avslöjat att hon inte röstar på Socialdemokraterna. Inom Nya Moderaterna kan medlemmarna tänka själva och värdera den information man får. Det är ju så att ju mer information man får från olika parter och aktörer, desto bättre beslutsunderlag får man som individ.

Själv läser jag Arbetarbladet varje dag, tillsammans med Gefle Dagblad, DN, Svenska Dagbladet, Expressen och Aftonbladet och jag lyssnar på Radio Gävleborgs nyheter liksom ser nyheterna på SVT Rappport, SVT Aktuellt och TV 4 Nyheterna. Jag tror också att många LO medlemmar och Byggnads medlemmar dagligen tar del av information i nyheter och på internet och inte bara på ett möte i Furuvik. Ju mer information man får som individ - desto bättre alltså. Jag kan också avslöja att jag lyssnar på artister som gillas av arbetarrörelsen, för att jag gillar deras musik, men för den delen delar jag inte deras politiska uppfattningar.
Så Lars Lundberg, kontakta mig när du vill, dygnet runt, så ska jag personligen försöka hitta ett antal M- medlemmar som du får prata inför. Vi moderater tror på den svenska modellen med kollektivavtal. Jag erbjuder mig också att ställa upp på en debatt på Fackens Dag i Furuvik där vi kan debattera varför ROT och RUT avdraget borde vara kvar för att inte sysselsättningen ska sjunka i Gävleborgs län och i Sverige. För mig är det obegripligt att inte Byggnads och Fastighetsanställdas förbund reagerat mot att Socialdemokraterna avser att avveckla ROT avdraget vilket slår direkt mot jobben för Byggnads medlemmar.

Vidare borde Transportarbetarförbundet också reagera kraftfullt mot den kilometerskatt som socialdemokraterna vill införa, eftersom det är medlemmarna i Transport som kommer att få ta första smällen när jobben minskar i transportbranschen, så tag gärna med dig tre fackliga vänner från dessa förbund.

Vänligen,
Lars Beckman
Kandidat till Sveriges Riksdag för Nya Moderaterna.

Inga kommentarer: