Sidor

tisdag 24 augusti 2010

Medarbetare i äldreomsorgen och skolan är viktiga samhällsbärare!

Förmiddagen tillbringade jag ett par timmar på ett äldreboende i Hedesunda. Den som väljer att utbilda sig inom äldreomsorgen och har som kall att hjälpa andra människor gör en mycket viktig samhällsinsats och jag är både stolt och nöjd över att de som gör viktiga samhällsinsatser faktiskt är de som tjänat mest på regeringens politik genom de riktade skattesänkningar som gjorts mot normal och låginkomsttagare. Det är också viktigt att politiken får utvecklas på det här området så att medarbetarna känner att de kan påverka sin egen vardag, och att de som är kunder till äldreomsorgen också känner att de har ett stort inflytande. Därför ser jag fram emot att LOV även införs i Gävle kommun.

Strax ska jag åka till Andersberg och möta medarbetare som arbetar inom skolan i Gävle, och kvällen avslutas med ett möte med Valbo FF för att få reda på föreningen ser som viktigt att jag arbetar med i Riksdagen för dem.

Inga kommentarer: