Sidor

onsdag 17 november 2010

Arbetarbladet har ställt frågor om ekonomiska registret och det poolföretag som jag är delägare i.

Arbetarbladet har upptäckt att jag är delägare i ett poolföretag. För den som följer mig på Facebook eller här på bloggen så är det inte en nyhet för någon att jag är just delägare i ett poolföretag, som jag har startat upp med en god vän.

Jag tycker det är viktigt att en Riksdagsledamot lever så nära som vanligt som det bara går. Det är en helt annan situation att vara i Riksdagen mot att vara i Gävle och leva sitt vanliga liv. Är man barnläkare så ska man självklart fortsätta att träffa patienter så mycket som det går, är man lärare så vore det önskvärt att du möter elever så ofta det går i en yrkessituation. Det är en stor brist med Riksdagsledamöter som även driver företag och du blir självfallet bättre beslutsfattare om du själv har en verklighet som du ser dagligen.

Arbetarbladets journalister läser tydligen inte min blogg eftersom man tycker att det är en nyhet att jag är delägare i ett poolföretag, men det stod också i den intervju som man gjorde med mig som ny Riksdagsledamot.

Jag tycker det är bra att Riksdagen har ett öppet register med ledamöternas åtaganden men det vore olyckligt om media gör nyheter av ickenyheter.

Inga kommentarer: