Sidor

söndag 19 december 2010

Arbetarrörelsens tidning Arbetarbladet har en artikelserie om M i Ockelbo där mitt namn figurerar idag.

Arbetarbladet har en artikelserie om M i Ockelbo och om påstådda händelser i den lilla föreningen. Jag tror att det är den minsta M föreningen i länet. Idag så har man en artikel om vad partiets regionala ledning visste eller inte visste om de konflikter som fanns i föreningen och i det sammanhanget nämns mitt namn idag.

Det stämmer att jag var med på årsmötet i Ockelbo på begäran av några medlemmar som ville att jag skulle vara med. För mig var den djupa konflikten som fanns (finns?) i föreningen okänd. När jag kom till årsmötet så fanns det en plats i mitten och tur var väl det, för på ena sidan om mig fanns 9 personer som röstade på en ordförande och på den andra sidan fanns det 10 personer som röstade på en annan person.

Att konflikten har påverkat moderaterna mycket negativt i Ockelbo är lätt att utläsa av Ockelbo moderaternas mycket låga valresultat i kommunvalet jämfört med riksdagsvalet och det är tydligt för alla att det behövs ett omtag i föreningen så att man får tillbaka förtroendet från väljarna i Ockelbo. Hur man ska lösa det är medlemmarnas ansvar i Ockelbo moderaterna.

Inga kommentarer: