Sidor

onsdag 26 januari 2011

Givande lunchseminarium med Radiobranchen! (Och Elin Lundgren,s, verkade äta av den gratislunch som serverades)

Idag var jag med på det seminarium om den kommersiella radions framtid som arrangerades av min riksdagskollega Gustav Hoffstedt. Det var ett givande seminarium som landade i det självklara: Den privata fria lokalradion borde inte betala koncessionsavgifter till den svenska staten.

Tänk dig tillbaka till den mediamiljö som fanns 1993. Då fanns inte internet och man bestämde att de privata företagen skulle betala en avgift till staten för att sända radio. Sedan dess har medialandskapet totalt förändrats med internet som innebär att annonsmarknaden också har förändrats helt - och till det ska vi lägga nya mediavanor där vi bär med oss den musik vi själva vill lyssna på. Den utvecklingen ska vi självfallet inte försöka förhindra eller förändra utan istället kan vi som politiker verka för att ha konkurrens på lika villkor. Därför borde inte den fria lokalradion betala en avgift till staten för att sända radio.

Jag noterade också att Elin Lundgren som var med på mötet åt av den gratislunch som serverades fast hon sagt till GD att hon aldrig skulle låta sig bjudas på något, till skillnad från vad jag sagt och tycker - självfallet ska vi möta så många aktörer som möjligt men sedan selektera information från den som arrangerar mötet. Igår bjöds det också  på en enklare buffe på Rymdbolaget och jag åt även av den bufffen, och i morse bjöds det på en fralla och kaffe till frukostmötet om Arlanda och flygets framtid i Sverige- och ja - jag drack även den koppen kaffe. (eller e.g te)

2 kommentarer:

Elin Lundgren sa...

Det är dags för dig att sluta ljuga och fabulera om vad jag sagt. Vet du att du är så förutsägbar att jag var bombis på att du skulle göra just så här. Försökta slå vad med kompisar men de vågade inte sätta emot.

Lars Beckman sa...

Du får läsa igen vad du sagt till GD eller var du felciterad?