Sidor

onsdag 2 mars 2011

Socialdemokraterna och SD går ihop och tänker nu med stöd av v och mp försöka hindra lägre priser på diesel.

SD verkar inte riktigt hänga med i svängarna skriver Riksdag och Departement  på nätet, nu ska man tydligen rösta emot att vi får lägre dieselpriser i Sverige...som jag och Ann Britt Åsebol motionerat om i frågan om europadiesel, och som vi fick bifall för av alliansen i Skatteutskottet.

Att mp röstar emot lägre dieselpriser kan man förstå, eftersom de är emot det mesta med motor, men att även s stödjer avslaget är märkligt, eftersom man i de län där vi har störst avstånd har många väljare men de s väljare som kör dieselbil bör nu noga överväga varför man röstar på s när man istället kan välja det nya arbetarpartiet Moderaterna. SD har jag för mig lovade lägre skatter på drivmedel men jag ska ärligt erkänna att jag inte läst deras program inför valet.

Inga kommentarer: