Sidor

söndag 22 maj 2011

Statliga Radio Gävleborg ska åka moppe...

 Via facebook fick jag just en inbjudan till att åka moppe med Radio Gävleborg...

Moppeintresset har aldrig varit större. P4 Gävleborg bjuder därför in alla moppeentusiaster till årets träff fredag den 1 juli. Torön i Järvsö är platsen. Samling senast 15.00 då vi börjar nära tre timmars radiosändning med moppesnack, moppedoktorn, moppehistoria, vi korar olika kul och fina moppar och det kan också bli mopploppis.Hudiksvalls glada underhållningsgäng Gula Hjälarma rullar in med gitarrer, förstärkeri och underhåller med nya och gamla låtar.Alla moppeälskare, missa inte detta tillfälle till P4 Gävleborgs moppemeeting.
"Brum, brum,…brum, brum" och blåröken virvlar i grusdammet.
 
--
 
Jag tycker att det är bra att Radio Gävleborg är ute och möter lyssnarna men är detta verkligen seriös public service? Verkar mer som att man drömmer sig tillbaka till 60 och 70 talet för det är väl inte dagens mopedungdomar som kommer att åka till Järvsö? Tyvärr har jag inte någon moppe så jag kan inte vara med om jag inte kan låna Åke´s? Det ser ut att vara ett roligt jippo som både Mix Megapol och Radio Rix hade kunnat arrangera...

Inga kommentarer: