Sidor

fredag 23 september 2011

Grattis till din nya utmaning Anders W Jonsson!

Idag har Anders W Jonsson som väntat blivit vald till vice ordförande i Centerpartiet. Det är inte roligt inte bara för att vi arbetar bredvid varandra i Riksdagens kammare, utan även för att vi har känt varandra i många år, och arbetar politiskt i två olika partier för att göra Gävle och Sverige till ett bättre land att bo i. Alliansen tar ett gemensamt ansvar för Sverige och arbetslinjen.

Både jag och Anders har också kombinerat våra två politiska insatser med att samtidigt göra en "civil" karriär vid sidan av politken och för egen del är jag helt övertygad om att man blir en bättre politiker med ena benet fast utanför politiken i en yrkesvardag. I mitt fall så leder jag ett litet företag med två anställda, förutom allt annat jag har gjort under årens lopp, och Anders arbetar regelbundet som barnläkare. Jag hoppas att jag har en plats i föreningen Svenskt Näringsliv när jag är klar med min riksdagsperiod och har ofta kontakt med mina kollegor i föreningen, vilket ger bra inspel till mitt engagemang i näringslivsfrågor.

 Politiken behöver fler som engagerar sig och har du funderat på att engagera dig politiskt - gör det!

1 kommentar:

Anonym sa...

andra plats - är "first looser" som de säger i USA...... borde du ju anamma kanske !!!!!!