Sidor

söndag 24 augusti 2014

Inga tjänstemän i Gävle behöver känna sig hotade av en allianseger! Tvärtom - det kommer att bli en betydligt bättre arbetsgivare och kommun att jobba i!



Pressmeddelande; Inga tjänstemän behöver känna sig hotade med alliansen i Gävle!

I fredags höll alliansens blivande kommunalråd, om väljarna så önskar, en pressträff i Gävle där man reagerade starkt på att Gävle kommun arrangerade en aktivitet i lördags där man spärrade av centrum. Jag delar deras uppfattning om att det är olämpligt att Gävle kommun arrangerar aktiviteter som kan uppfattas som ett inslag i valrörelsen vilket jag bloggade om i lördags.

 Arbetarbladet har uppmärksammat mitt inlägg maa av att socialdemokraterna i Gävle påstår att jag hotar tjänstemän. För att vara tydlig. Det finns inga tjänstemän som behöver känna sig hotade av en alliansseger i Gävle och jag hotar inga tjänstemän. Tvärtom, de medarbetare som arbetar i Gävle kommun har all anledning att se fram emot det kommande maktskiftet.

-          Det är inte politikerna i Gävle som utser chefstjänstemän i Gävle utan kommundirektören. Av mitt uttalande i AB kan man få uppfattningen av att det inte är så vilket jag vill förtydliga att så är fallet även efter det att alliansen har tagit över styret i Gävle.

 
För mer information,

Lars Beckman

070 361 36 96

Inga kommentarer: