Sidor

onsdag 17 september 2014

Tack för att jag har fått representera länet i Sveriges Riksdag under den här mandatperioden.

I Sverige har vi en stark demokrati där väljarna har möjlighet att bestämma vilka politiker som ska styra Sverige under nästa mandatperiod. Hur än väljarna röstar så har de alltid rätt, även om jag personligen inte delar uppfattningen den här gången. Det betyder också att jag lämnar Sveriges Riksdag eftersom vi moderater tappar ett av våra tre mandat. Vi bestämde tidigt att vi inte skulle köra personvalskampanjer utan att vi tillsammans skulle kämpa för partiets bästa. Vi förlorade betydligt mindre i vårt län och i Gävle jämfört med rikstrenden, så det var ett klokt beslut.

Jag vill tacka dig som gav dig mitt förtroende både i årets val, med ditt kryss, och i förra årets val. Nu ska vi bekämpa den socialdemokratiska regeringen så gott det går i Riksdagen - och förutsättningarna är mycket goda för det, men det blir den nya riksdagsgruppen med 84 skickliga och duktiga ledamöter som kommer att göra det, utan min medverkan.

Jag är tjänstledig från min arbetsgivare och har också vårt företag att ta hand om än mer, så nu blir det tillbaka till näringslivet igen, med fantastiska erfarenheter från politiken under 4 år.

1 kommentar:

Hans Odeberg sa...

Du stannar väl kvar på nätet? Både vi och vänstern skulle sakna dig.